About/Σχετικά

Contact/Επικοινωνία:blog

Dr Christos Pliatsikas
Lecturer (Assistant Professor) in Psycholinguistics in Bi-/Multilinguals
School of Psychology and Clinical Language Sciences, University of Reading
Harry Pitt Building, Whiteknights, Reading, RG6 6AL
email: c.pliatsikas[at]reading.ac.uk 

Contact Form

Personal webpages:

reading   scholar      researchgate.png    orcid-logo

speakezee  publons impactstory_fullimages

For PhD enquiries, please use the above contact details or the Contact Form.

———————————————————–

Short biography and research interests (scroll down for this information in Greek)

I completed my studies in Psychology at Pantion University (Athens, Greece) (2003), followed by an MSc in Clinical Neurosciences at UCL (2005), and my PhD in Grammatical Processing in Second Language Learners at the University of Reading (2010). In 2010 I joined the Centre for Integrative Neuroscience and Neurodynamics (CINN- University of Reading) as a Postdoctoral Research Assistant. After that, I took a Research Fellow position at the University of Birmingham (2011), and I subsequently returned to the CINN in the role of the MRI Operations Manager (2012). In 2013 I joined the School of Psychology at the University of Kent as a Lecturer in Cognitive Psychology, and in August 2015 I returned to the University of Reading as a Lecturer (Assistant Professor) in Psycholinguistics in Bi-/Multilinguals at the School of Psychology and Clinical Language Sciences.
My research background is in the fields of Cognitive Psychology and Cognitive Neuroscience, with a focus on bilingual acquisition and processing, investigated with behavioural and MRI techniques. My research interests include: How is learning of additional languages reflected at the brain level? Is the brain structure and function affected by the experience of learning and using a second language? What are the advantages of bilingualism in relation to language processing, general cognition and brain function? How are morphology and syntax represented and processed in the bilingual brain? Do second language learners achieve native-like morphological and syntactic processing? If so, what is the importance of factors such as linguistic immersion and proficiency?

———————————————————–

Σύντομο βιογραφικό και ερευνητικά ενδιαφέροντα

Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Ψυχολογία στο τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (2003), και συνέχισα με ένα μεταπτυχιακό στις Κλινικές Νευροεπιστήμες στο University College London (2005), και το διδακτορικό μου στο Πανεπιστήμιο του Reading με τιτλο Grammatical Processing in Second Language Learners (2010). Μετά την ολοκλήρωση του διδακτορικού μου εργάστηκα στο Centre for Integrative Neuroscience and Neurodynamics (CINN- Πανεπιστήμιο του Reading) ως Μεταδιδακτορικός Ερευνητικός Συνεργάτης. Στη συνέχεια εργάστηκα σαν Ερευνητικός Συνεργατης στο τμήμα Ψυχολογίας του University of Birmingham (2011), και αργότερα επέστρεψα στο CINN στο ρόλο του Υπεύθυνου Λειτουργίας και Χειριστη του μαγνητικού τομογράφου (2012). Το 2013 μπήκα στο Τμήμα Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κεντ, ως Επίκουρος Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας, και τον Αύγουστο  του 2015 επέστρεψα στο Πανεπιστήμιο του Reading ως Επίκουρος Καθηγητής στην Ψυχογλωσσολογία σε Δίγλωσσους/Πολύγλωσσους στη Σχολή Ψυχολογίας και Κλινικών Επιστημών της Γλώσσας.
Το ερευνητικό μου υπόβαθρο είναι στους τομείς της Γνωστικής Ψυχολογίας και Γνωστικής Νευροεπιστήμης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκμάθηση και επεξεργασία δύο γλωσσών, και χρησιμοποιώ συμπεριφοριστικές τεχνικές και μαγνητική νευροαπεικόνιση (MRI). Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: Πώς εκφράζεται η εκμάθηση πρόσθετων γλωσσών στο επίπεδο του εγκεφάλου; Επηρεάζονται η δομή και η λειτουργία του εγκεφάλου από την εμπειρία της εκμάθησης και της χρήσης μιας δεύτερης γλώσσας; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της διγλωσσίας σε σχέση με τη γλωσσική επεξεργασία και την γνωστική και εγκεφαλική λειτουργία; Πώς επεξεργάζεται ο δίγλωσσος εγκέφαλος τη μορφολογία και τη σύνταξη; Μπορούν όσοι μαθαίνουν μια δεύτερη γλώσσα να πετύχουν μορφολογική και συντακτική επεξεργασία ανάλογη των φυσικών ομιλητών; Αν ναι, ποια είναι η σημασία παραγόντων όπως η γλωσσική έκθεση και επάρκεια;

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s